Megváltoznak a kézbesítési szabályok a hatósági házi karanténnal érintett címeken, hogy még kisebb kockázatnak legyenek kitéve a kézbesítők. A társaság döntött arról is, hogy a postai nyitvatartás első órájában elsőbbséget élveznek a 60 éven felüliek a kiszolgálásban, valamint az ügyfélmegkereséseket elsősorban az elektronikus csatornákon fogadja.
A fertőzési kockázat minimalizálása valamint a postai munkatársak egészségének védelme és a postai szolgáltatás működtetésének biztonsága miatt a Magyar Posta újabb intézkedéseket hozott. Mivel a koronavírus-járvány terjedése miatt folyamatosan nő a hatósági házi karanténnal érintett háztartások száma, a Társaság úgy döntött, hogy a hatósági házi karanténnal érintett címeken mellőzi a személyes kézbesítést, és egyben egy új kézbesítési rendet alakít ki.
Azokon a címeken, ahol a piros, karanténra figyelmeztető felirat van, a személyes átadást igénylő küldemények kézbesítését a karantén megszűnéséig felfüggeszti. Ez azt jelenti, hogy az ajánlott, a tértivevényes és értéknyilvánításos levelek valamint a hivatalos iratok, valamennyi utalvány (nyugdíj, kifizetési és külföldi) illetve a csomagok érkezése esetén ezeket a küldeményeket nem kézbesíti a karantén ideje alatt, de ez időszak alatt a karanténban nem érintett jogosult átvevők a kézbesítési ponton átvehetik azokat. A küldemények kézbesítését a karantén lejáratát követően kísérli meg a posta a szokásos szabályok szerint, és sikertelen kézbesítés esetén őrzi azokat átvételig, de legfejlebb a letéti idő utolsó munkanapjáig.
A kézbesítő a karantén ideje alatt a közönséges levélküldeményeket a levélszekrénybe kézbesíti, illetve tájékoztatót is tesz mellé, mely a karanténra vonatkozó kézbesítési szabályokat ismerteti.
A Magyar Posta további intézkedésként saját hatáskörben döntött arról, hogy a postai nyitvatartás első órájában elsőbbséget biztosít a kiszolgálásban a 60 év feletti, a járvány miatt fokozottan veszélyeztetett állampolgárok számára. Ez azt jelenti, hogy a reggeli nyitást követően a postai munkatársak az érkező 60 év feletti ügyfeleket előre veszik a kiszolgálásban, az intézkedés március 25-től már érvényben van, arról minden posta értesült. Ugyanakkor kérjük az időseket, hogy lehetőleg maradjanak otthon, hiszen a posták zárt terek, ahol sok ember megfordul, ezért nem zárható ki a fertőzés veszélye minden óvintézkedés ellenére sem, ezért ha halaszthatatlan postai ügyintézésük van, akkor arra lehetőleg egy hozzátartozójukat kérjék meg, vagy az önkormányzatnak is kötelessége az időseknek segítséget nyújtani.
A vállalat döntött arról is, hogy 2020. március 25-től átmenetileg csökkentett erőforrással biztosítja telefonos ügyfélszolgálati tevékenységét, ezért arra kéri az ügyfeleket, hogy az Ügyfélszolgálat elektronikus csatornáit részesítsék előnyben (emailcím, online űrlapok), ezekre a csatornákra többleterőforrást csoportosított.
Javasoljuk ügyfeleinknek azt is, hogy a postai csekkbefizetés helyett használják a Magyar Posta és a Díjnet közös iCsekk alkalmazását, az applikációban a csekkeken lévő QR-kód beolvasásával könnyen és gyorsan befizethetők a csekkek.
A Magyar Posta minden munkatársa azon dolgozik, hogy a postai szolgáltatások nyújtása és a küldemények kézbesítése továbbra is zökkenőmentesen történjen. A vállalat az ügyfelek számára folyamatos tájékoztatást nyújt a honlapján a változásokról, a postai nyitvatartásokról és más, az ügyfeleket érintő információkról.
Magyar Posta Zrt.